Każda przychodnia weterynaryjna powinna posiadać odpowiednie wyposażenie gabinetu. Wykształcenie lekarzy weterynarii jest niezaprzeczalnie podstawą aby móc świadczyć profesjonalne usługi. Oprócz wiedzy medycznej, niezbędny jest również dobrej jakości sprzęt, który zapewni efektywność pracy.
Co mówi prawo?
W gabinecie przyjęć podłogi, ściany, parapety i stół zabiegowy powinny być trwałe, łatwo zmywalne oraz odporne na wodę i dezynfekcję a grzejniki gładkie i łatwe do czyszczenia. W pomieszczeniu tym lub na zapleczu sanitarnym winna znajdować się umywalka z dostępem do wody zimnej i ciepłej, a także mydło, środki dezynfekujące, ręczniki papierowe jednorazowe i pojemnik na zużyte ręczniki. Pokój przyjęć musi być wyposażony również w lampę bakteriobójczą i stetoskop. W przypadku, gdy usługi są wykonywane są za pomocą sprzętu wielokrotnego użytku niezbędny będzie autoklaw i sterylizator na suche powietrze.
Należy pamiętać o zachowaniu odpowiedniego metrażu pomieszczeń, takich jak poczekalnia, gabinet oraz zaplecze socjalne i sanitarne. W samej przychodni musi znajdować się odpowiedni sprzęt przeznaczony do przechowywania produktów leczniczych, artykułów sanitarnych, sprzętu jednorazowego użytku i innych produktów leczniczych zgodnie z wymaganiami producenta. Niezbędne również będą pojemniki na odpady zwykłe oraz odpady weterynaryjne.
Jeśli świadczone będą usługi poza gabinetem, obowiązkowo powinno się zadbać o zakup przenośnego sprzętu, pojemników zapewniających sterylność podczas transportu oraz urządzeń do przechowywania transportowanych produktów leczniczych, artykułów sanitarnych, sprzętu jednorazowego i innych produktów medycznych.
Zadbaj o szeroki zakres wykonywanych usług
Poza podstawowym wyposażeniem wymaganym na podstawie rozporządzenia, należy się zastanowić jakie usługi będą wykonywane w naszym gabinecie i na tej podstawie zaopatrzyć się w niezbędną aparaturę medyczną, którą zakupić można np. w sklepie internetowym https://weterynaria.cormay.com/. Wiele zależy od profesji zatrudnionych lekarzy weterynarii. Im więcej wyspecjalizowanego personelu zatrudniamy, tym więcej fachowych sprzętów potrzebujemy do ich pracy. Zapewni nam to nie tylko kompleksową usługę w jednym miejscu ale także szybką diagnozę, dzięki czemu zyskamy spore zaufanie klientów.
Warto zaopatrzyć klinikę w takie sprzęty jak aparat USG i RTG, endoskop, elektrokardiograf, ponieważ są to często wykorzystywane sprzęty umożliwiające sprawne rozpoznanie choroby. Przydatny będzie także sprzęt do diagnostyki laboratoryjnej, taki jak np. analizator biochemiczny czy analizator moczu. Jeśli planujemy wykonywać w gabinecie zabiegi i operacje niezbędne będą urządzenia do znieczulania i monitorowania czynności życiowych oraz ewentualnie sprzęt do chirurgii, stomatologii lub okulistyki. Możemy także zaopatrzyć się w akcesoria ortopedyczne. Wszystko zależy od wiedzy zatrudnianych przez nas pracowników. Im więcej usług jesteśmy w stanie zaoferować, tym wyższa będzie jakość diagnostyki i leczenia w naszej przychodni. Pozwoli nam to zagwarantować wysoki standard i zapewni bezpieczeństwo naszym pacjentom.